Ægir, Sumbel Porter

VURDERING:
Mørk bortimot sort. Solid skum som legger seg litt for raskt. Skuffende lite lukt før en har tatt et par-tre slurker og skummet har lagt seg. Da kommer det frem lukt av røyk og gammelt treverk.  Fyldig kropp slik en porter skal ha, men litt enkel. Den har en irriterende bismak av «støvet kjeller». Denne blekner riktignok etterhvert, men er ikke noe en jakter etter i en øl. Fin balanse i sødme og tørrhet i ettersmaken. Ut fra totalinntrykket og den noe høye prisen er dette neppe en øl jeg kommer til å kjøpe ofte, men heller ikke noe jeg kommer til å velge bort om den settes fremfor meg.
Forøvrig er det på høy tid at jeg får tak i noen skikkelige ølglass. Om ikke julenissen kommer med dem får jeg ta turen ut og handle selv.

KARAKTERER:

Øyne: 5
Nese:  3
Kropp: 4
Munn: 4
Total: 3,9

FAKTA:
Produsent:  Ægir
Nasjonalitet:  Norsk
Kjøpt:  Meny
Alkoholinnhold:  4,7%
Volum:  0,50 l
Pris:  –
Literpris:  –

Legg igjen en kommentar

