Nøgne Ø, India Pale Ale (IPA)


Go East:

Litt matt i fargen, men vakkert ravgul med perfekt skumtopp som ligger lenge som lokk over de gyldne dråpene.  Humle er den dominerende lukten, men mer komplekse dufter med malt og frukter ligger under. Kompleks og fyldig på tungen malten kommer mer til sin rett i munnen og jeg aner et hint av honning. Ettersmaken er lang, bitter og god og bærer med seg andre smaker mikset inn i humlen. Jeg blir sittende med halvåpen munn og nyte etterdønningene. Det haster egentlig ikke å ta en slurk til.

KARAKTERER:
Øyne:  5
Nese:  5
Kropp:  5
Munn:  6
Total:  5,3

FAKTA:
Produsent:  Nøgne Ø
Nasjonalitet:  Norsk
Kjøpt:  Vinmonopolet
Alkoholinnhold:  7,5%
Volum: 0,5
Pris:  66,90
Literpris:  133,80

4 thoughts on “Nøgne Ø, India Pale Ale (IPA)

  1. Jeg er enig i at dette er et flott øl. Likevel er det Ægirs IPA jeg kjøper med meg når jeg skal ha med meg en IPA eller to hjem. Den synes jeg er hakket bedre.

  2. Har smakt Ægirs IPA ved en anledning og fant den da litt mildere og dermed litt mindre i min smak. Regner med at jeg kommer tilbake med en litt mer seriøs test av den.

  3. Kjempetorsken sier:

    Ser du har fått et stygt merke på glasset her. Det kan jo ikke være noe særlig å drikke av?
    Jeg har noen fine ølglass som du kan få kjøpe av meg:
    http://bit.ly/hA6dUB

    😉

    • Jeg har lært at om noe virker for godt til å være sant så er det som regel det. Og ut fra den regelen må jeg nok takke nei, men jeg lover å få tak i glass som er litt mer nøytrale og som egner seg bedre for litt fyldige øl.

Legg igjen en kommentar

