Mikkeller, Beer Geek Breakfast

Frokost til kvelds.
Dette er en test jeg har gledet meg til etter å ha snublet over Geek Bacon (fat) på Henrik sist jeg var innom der. Denne gav absolutt mersmak og vil nok bli testet med notater neste gang jeg snubler over den, men ettersom Vinmonopolet av en eller annen grunn ikke fører Bacon begynner vi med den eneste de fører: Geek Breakfast.

I glasset er den helt sort og kler det litt mystisk navnet. Skummet er tett og fint og ligger middels lenge. Lukten hinter om at navnet ikke er helt ufortjent. Den minner om varmt grovbrød og kaffe. Den fyldige smaken bekrefter dette og får meg til å mistenke at brødet er ristet rugbrød. Ettersmaken er lang, passe bitter og behagelig og «fader» sakte. Perfekt.
Nyttårsforsettet er klart: Det skal drikkes mer Mikkeller.

KARAKTERER:
Øyne: 6
Nese: 5
Kropp: 6
Munn: 6
Total: 5,8

FAKTA:
Produsent:  Mikkeller
Nasjonalitet:  Dansk
Kjøpt:  Vinmonopolet
Alkoholinnhold: 7,5%
Volum: 0,5
Pris:  65,90
Literpris:  135,80

Legg igjen en kommentar

