Nøgne Ø, Pale Ale

På min kones jaktmarker
Her i huset har Pale Ale tradisjonelt vært min kones øl. Ikke det at hun drikker i store mengder, men når hun først skal ha seg en øl velger hun gjerne en Pale Ale. Skal jeg smake meg gjennom den norske og sener internasjonale ølverden må jeg imidlertid også ta turen via Pale Ale og egentlig er det helt uproblematisk.


I glasset har den en gulfarge som strekker seg mot brunt og er egentlig ganske fristende, selv om den ikke er helt klar. Den dufter av honning med et innslag av sitrus. Smaken er av mild og søt malt er dominerende og denne går naturlig over i ettersmaken som avsluttes med en fin mild bitterhet.

KARAKTERER:
Øyne: 4
Nese: 4
Kropp: 5
Munn: 5
Total: 5

FAKTA:
Produsent: Nøgne Ø 
Nasjonalitet: Norsk
Kjøpt: Vinmonopolet
Batch: # 511
ABV: 6,0 %
Volum:  0,5 l
Pris: 60,90
Literpris: 121,80

11-15

Legg igjen en kommentar

