BrewDog, Hardcore IPA

For hardcorefansen
En av fordelene med det å være på reis i utlandet er at en kan få smakt på øl en tidligere kun har hørt om. I dette tilfellet BrewDogs Hardcore IPA og i ettertid er jeg kun skuffet over at jeg ikke kjøpte flere, slik at jeg kunne fått med meg noen hjem.

Når den kommer i glasset minner den sterkt om hjemmebrygg. Uklar og med lite skum. Humlen hopper ut av glasset og opp i nesen. Den følges av en lett honningduft. Smaken er kraftig med en god ballanse mellom malt og humle. Dette følges av en lett karamellsmak. Ettersmaken er en fin avsluttning av hovedsmaken, som etterlater en god bitterhet på hele tungen. Absolutt et øl jeg håper Vinmonopolet tar inn og som jeg kommer til å kikke etter på Valken.

KARAKTERER:
Øyne: 3
Nese: 5
Kropp: 6
Munn: 6
Total: 5

FAKTA:
Produsent: BrewDog
Nasjonalitet: Skotsk
Kjøpt: Utobeer, London
ABV: 9,2 %
Volum: 0,33 l
Pris: –
Literpris: –

11-35

Legg igjen en kommentar

