Marstons, Oyster Stout

Min nye favorittstout?
Baran Cafe, som jeg blant annet har oppdaget gjennom BeerSagas
glimrende beskrivelse av stedet er det eneste stedet jeg kjenner til der det er mulig å få kjøpt Marstons Oyster Stout og dermed har jeg ennå en grunn til å ta en tur innom Baran.
Ifølge bryggeriets hjemmesider var det en tradisjon på Dickens tid å drikke stout til østers, slik at produksjonen ikke involverer østers. Noe som bør glede skalldyrallergikerne blant oss.
Når den tappes opp av bartenderen fremstår den sort og fristende, slik jeg liker en øl skal fremstå. Duften domineres av karamell med et hint av våt hund. Smaken domineres av karamell og lakris, med humle som skinner fint gjennom og balanserer det hele. Det hele avsluttes med en lett fin bitterhet.

KARAKTERER:
Øyne: 6
Nese: 4
Kropp: 5
Munn: 5
Total: 5

FAKTA:
Produsent: Marstons
Nasjonalitet: Engelsk
Kjøpt: Baran
ABV: 4,5 %
Volum: 0,5 l
Pris:  –
Literpris:  –
11-26
Legg igjen en kommentar

