Hansa, Sterkøl

Mastondont
Dette er min femtiende test i denne bloggen. Muligens burde jeg har brukt den til noe spennende, men jeg fant ut at det var på tide å teste Vinmonopolets bestselger. Hansa Sterkøl, som selger 67% mer enn neste på listen og 120% mer enn neste helårsøl på listen.

Ser ut som en helt grei pils, men har et skum som legger seg litt raskt, spesielt sett i lys av at vi snakker om et ikke spesielt sterkt øl. Våt ull dominerer i lukten, men jeg finner også et snev av nøtter og honning.  Smaken domineres av søtlig malt, som minner om men ikke helt gir honningsmak   Det blir for mye av det som er der samtidig som det mangler noe. Først og fremst balanse. I tillegg er det noe i den gjennomgående opplevelsen som minner meg om gammelt øl. Ikke oksidert. Bare øl som har stått ute et over natten.

KARAKTERER:
Øyne: 4
Nese: 3
Kropp: 3
Munn: 3
Total: 3,25

FAKTA:
Produsent:  Hansa
Nasjonalitet: Norsk
Kjøpt: Vinmonopolet
ABV: 6,5 %
Volum: 0,5 l
Pris: 41,50
Literpris: 83,00

11-40

Legg igjen en kommentar

