BrewDog, Alpha Dog (4,5%)

Fetter Rød Slår Tilbake
Jeg har etterhvert gjort meg kjent med det meste av BrewDog familien. Fra den lille nette niesen Trashy Blonde, via onkel Paradox til utenlandske slektninger som runde og milde Edge og hardkokte Hardcore IPA og jeg har likt det meste av det, men jeg må innrømme at jeg før dene testen satt med et litt slett inntrykk av Alpha Dog. Dette stammer fra et møte vi hadde en gang før denne bloggen så dagens lys. Jeg har aldri helt fått klarhet i om det var fetteren eller meg som var litt uta av lage den gang og dermed gav jeg fetter Alpha Dog en ny mulighet og må jeg innrømme at han egentlig er et meget trivelig bekjentskap. Ikke like flørtende som sin blonde kusine, men meget passende for en avslappende stund og en god samtale.

Rødlig og ikke helt gjennomsiktig, men på ingen måte grumsete. Rett og slett fristende. Lukten gir først mye malt og humle og egenlig ikke annet, men slynging bringer frem mer søthet. Jeg finner karamell, honning og tørket frukt. Imponerende kompleks lukt til å være en butikkøl.   Kraftig smak med fokus på malt, men de tørkede fruktene er også til stede. Etterhvert som maltsmaken dør henn gir den rom for en nydelig bitterhet som strekker seg over hele tungen.

KARAKTERER:
Øyne: 5
Nese: 5
Kropp: 4
Munn: 5
Total: 4,75

FAKTA:
Produsent: BrewDog
Nasjonalitet: Skotsk
Kjøpt: Coop
ABV: 4,5 %
Volum: 0,33 l
Pris: 29,50
Literpris: 89,39

11-41

Legg igjen en kommentar

