Nøgne Ø, Brown Ale (4,5%)

Nøgne Ø fra nærbutikken
Jeg har testet mye Nøgne Ø, jeg har likt mye Nøgne Ø og felles for de meste av dette er at det kommer fra vårt statlige alkoholutsalg. I dag tar jeg for meg en av Nøgne Øs butikkvarianter.

Mørk. Nesten som natten men ikke helt. Når man holder dne opp mot lyset får en frem et lett rødbrunt sjkær. Skummet legger seg litt raskt. Kaffe og jord Kaffe dominerer luktbildet, men jeg finner også karamell. Selv om skummet har lagt seg er kullsyren til stede og gir den karakteristiske prikkingen på tungen. Dette tilfører friskhet i et smaksbilde som passer godt med duftene.  Ettersmaken består i alle hovedsak av etterdønningene ette hovedsmaken, men den avsluttes med en liten bitterhet som minner bitterheten etter en slurk god kaffe.

Bildet er lånt av Kjempetorsken frem til jeg er på samme sted som kameraet jeg tok mine bilder med.

KARAKTERER:
Øyne: 5
Nese: 5
Kropp: 5
Munn: 4
Total: 4,75

FAKTA:
Produsent: Nøgne Ø
Nasjonalitet: Norsk
Kjøpt: Meny
#560
ABV: 4,5 %
Volum: 0,5 l
Pris: ca.  40,00
Literpris: ca. 80,00

11-44

Legg igjen en kommentar

