Hansa, 365 (3,65%/Klasse C)

Ka e vitsen?
Jeg kan egentlig ikke helt skjønne hvorfor dette produktet er lansert. Misforstå meg rett, jeg ønsker produkter i både klasse A, B og C velkommen med åpne armer. Min interesse for øl dreier seg tross alt i all hovedsak om smak og ikke alkoholstyrke. Noe jeg mener jeg bekrefter greit ved å gi Nanny State en høyere score enn jeg har gitt noen pils/lager og BrewDog Mild (3,2%) en enda bedre score. Det jeg reagerer på er at et norsk bryggeri atter en gang velger en lite utvannet variant av pils/lager når de skal introdusere et nytt og såkalt spennende produkt. Har ingen guts nok til å lage et produkt med smak og lansere det bredt? Har ikke ølrevolusjonen kommet langt nok her hjemme? Reiser vi fortsatt for lite? Eller kjøper vi bare pils når vi er på tur også? Min spådom er kort og greit at dette produktet må du lete godt etter om du vil ha det etter nyttår 2012. Det kommer rett og slett ikke til å selge godt nok til å forsvare sin plass på pallen sentralt i butikkenes ølutvalg.

Den ser ut som en lys pils/lager med et luftig skum. Lukter, som så mange industripils av futkig ull, men den drar med seg et hint av humle. Det smaker av vassen pils og lite annet. Når det gjelder ettersmaken så jakter jeg fortsatt på den, men tviler på at jeg noen gang finner den.

KARAKTERER:
Øyne: 3
Nese: 2
Kropp: 3
Munn: 2
Total: 2,5

FAKTA:
Produsent: Hansa
Nasjonalitet: Norsk
Kjøpt: Safari
ABV: 3,65 %
Volum: 0,5 l
Pris: –
Literpris: –

11-52-62

6 thoughts on “Hansa, 365 (3,65%/Klasse C)

  1. Xtra sier:

    Det skal sies at Hansa har prøvd seg på dette før og det er en grunn til at det dukker opp igjen «på nytt.»

    Det gikk særdeles dårlig med salget, men de prøver visstnok igjen pga. at folk tenker «helse». Dvs. 0,5l på 4,7% inneholder mer kcal enn tilsvarende på 3,75%.

    Har forøvrig ikke smakt på det, men tviler på at jeg gidder å bruke pengene mine på den der…

  2. Kjempetorsken sier:

    Det så ikke ut til at StoreMy kom i så veldig god stemning av denne… Jeg har den forøvrig i kjøleskapet nå. Det er jo ikke store forskjellen på 3,65% og 4,7%, spesielt ikke når det gjelder øl. Skal man først drikke sunt, bør vel ikke øl stå på menyen uansett. Slankende blir det jo uansett ikke, samme hvor stort «LIGHT» skrives på boksen (slik Ringnes og andre praktiserer).

  3. Tilbaketråkk: Hansa 365 | 1001 øl

Legg igjen en kommentar

