Atna, Nakenbad (4,7%)

Min første
Dette er den første ølen jeg smaker fra Atna og i den forbindelse skulle jeg gjerne skrevet litt mer om bryggeriet. Dette setter imidlertid den norske produktopplysningsforbudet, også kalt reklameforbud, store begrensninger. Siden med produktinformasjon er passordbeskyttet. Jeg har bedt om passord, men det kommer selvsagt ikke på direkten. Jeg får derfor nøye meg med å fortelle at Atna Øl AS ligger i 2476 ATNA i Hedemark og at de produserer øl på flasker som etter min smak er litt for små når det er snakk om ufiltrert øl.

Gulbrunn, nesten helt klar og med en god skumtopp. Nyslått gress, blomster og sommer. En kombinasjon som gjør at navnet passer godt. En god balanse mellom humle og malt, men egentlig litt lite smak totalt sett, men så snakker vi tross alt om en pils. Overraskende fin ettersmak til en så lett hovedsmak.Den gode bitterheten sprer seg fint over helt tungen og resten av munnen før den langsomt trekker seg tilbake. Jeg vil tro denne skulle passe greit til et måltid basert på hvit fisk og ekstra godt til stekt pir (småmakrell).

KARAKTERER:
Øyne: 4
Nese: 5
Kropp: 4
Munn: 4
Total: 4,25

FAKTA:
Produsent: Atna
Nasjonalitet: Norsk
Kjøpt: Meny
ABV: 4,7 %
Volum: 0,33 l
Pris: –
Literpris: –

11-53-63

5 thoughts on “Atna, Nakenbad (4,7%)

  1. Kan føye til at Atna holder til i en gammel Flatbrødfabrikk, og ønsker å lage tradisjonsfylte øl (hva enn det betyr)… Men så mye mer har de av en eller annen grunn ikke skrevet.
    Jeg mener, de har jo lov til å skrive om sin historie uten å måtte legge det passordbeskyttet…

  2. Rangifer sier:

    Det hersker visst en del forvirring om Atna-bryggeriet. Atna ligger ikke på Toten, men på Atna, ei lita bygd i Østerdalen.

Legg igjen en kommentar

