Frydenlund Bokkøl (6,5%)

Bløtkake og Bokkøl
En lørdag i mars var jeg invitert til min kjære mor for å feire hennes fødselsdag. Ettersom jeg dagen før hadde sjekket ut utvalget på det lokale statlige alkholutsalget og funnet lite annet av interesse enn bokkøl valgte jeg å ta med en av disse for å prøve den kjente kombinasjonen bløtkake og bokkøl. Jeg ble ikke skuffet, men heller ikke voldsomt imponert.

Mørk, men gjennomsiktig og rødbrun i kantene. Minner av utseende om Cola. Mye søt malt i lukten, men også svisker og rosiner. Litt vel mye søt malt etter min smak, men det fungerer godt til kake. Fin karamellaktig bitterhet i ettersmaken.

KARAKTERER:
Øyne: 5
Nese: 4
Kropp: 4
Munn: 4
Total: 4,25

FAKTA:
Produsent: Ringnes
Nasjonalitet: Norsk
Kjøpt: Vinmonopolet
ABV: 6,5 %
Volum: 0,33 l
Pris: 29,00
Literpris: 87,88

11-60-70

Legg igjen en kommentar

