BrewDog, Rip Tide (8,0%)

Jeg har som tidligere nevnt vært presentert for de fleste i familien BrewDog, men av en eller annen grunn har jeg aldri tidligere tatt bror Rip Tide i hånden. Nå har tiden kommet og vi gleder oss begge. Jeg i stille forventning. Han i skummende overveldelse over å endelig bli plassert i et glass fremfor meg. Førsteinntrykket er bra og etter en litt lengre samtale finner jeg ut at han absolutt fortjener sin plass i familien.

Sort og fristende, men med litt for mye skum etter min smak. Solid kaffeduft, men også mørkt tre (teak?). Absolutt ikke ille, men litt enkel. Smaken består i hovedsak av kaffe og mørkt treverk og glir nesten ubemerket over i en lang fin ettersmak som bringer frem lakris i tillegg til det som allerede er besrkevet i lukt og smak.

KARAKTERER:
Øyne: 5
Nese: 4
Kropp: 5
Munn: 5
Total: 4,75

FAKTA:
Produsent: BrewDog
Nasjonalitet: Skotsk
Kjøpt: Vinmonopolet
ABV: 8 %
Volum: 0,33 l
Pris: 41,50
Literpris: 125,76

11-78-88

One thought on “BrewDog, Rip Tide (8,0%)

  1. Stian sier:

    Liker hvordan du nærmeste samhandler med ølet og gir det menneskelige, ja sågar familiære egenskaper. Bra blogging dette her. 🙂

Legg igjen en kommentar

