Black Sheep, Monty Python’s Holy (Gr)ail (4,7%)

Grail, ail, ale
En skal omtrent ha bodd under en sten om en ikke har fått med seg faktene til gjengen i Monty Phyton. Bryggeriet Black Sheep har beæret dem med et eget øl Hoy Grail. Etter min mening kunne de like gjerne latt være.

En honningfarget glød som minner meg om diverse bittere jeg har fått servert og sett andre fått servert i England. Helt grei skumtopp. Duft av plommer og vaskemiddel. Det høres ut som en snodig blanding og det er det også. Smaken består i hovedsak av humle. Ikke gjenneomtrengende bitter, men det er rett og slett ikke stort  mer smak. Mot slutten dukker stikker en lett karamellsmak gjennom. Ettersmaken består kun av hovedsmaken som dør og etterlater en grei bitterhet. Greit drikkende som en gimick, men jeg kommer neppe til å kjøpe den til meg selv igjen. 

KARAKTERER:
Øyne: 3
Nese: 2
Kropp: 3
Munn: 3
Total: 2,75

FAKTA:
Produsent: Black Sheep
Nasjonalitet: Engelsk
Kjøpt:
ABV: 4,7 %
Volum: 0,5 l
Pris:  –
Literpris: –

11-83-93

Legg igjen en kommentar

