Carlsberg, Non-Alcoholic (0,5%)

Øl til tippekampen
Etter en lang lørdag med våronn i hagen er det svært fristende med en kald øl og noen ganger passer det glimrende at denne øllen ikke hindrer deg i å kjøre bil. Denne gangen valgte jeg Carlsberg Non-Alcoholic og selv om navnet lyver litt (ABV=0,5%) og Ringnes markedsfører den mer på flaskedesign enn innhold, angrer jeg ikke på det valget.

Den ser kort og greit ut som en  pils. Frisk duft av humle, tørkede blomster og overraskende nok et snev av nøtter. Jeg får også inntrykk av at den våte hunden, som ofter følger nordisk pils, nettopp har gått forbi. Med andre ord finner jeg en liten tendens til denne lukten, men ikke noe mer. Om jeg leter godt finner jeg det samme i smaken som i lukten, men her er det tilbaketrukket. Uansett er dette en brukbar pils. Lite ettersmak som forventet, men det er ingenting å si på den liette bitterheten, som i hovedsak setter seg i ganen.

KARAKTERER:
Øyne: 3
Nese: 4
Kropp: 4
Munn: 3
Total: 3,5

FAKTA:
Produsent: Carlsberg
Nasjonalitet: Dansk
Kjøpt: Spar
ABV: 0,5 %
Volum: 0,33 l
Pris: 13,10
Literpris: 39,70

11-81-91

Legg igjen en kommentar

