Harviestoun, Mr Sno’balls (4,5%)

Snøball
Som vanlig når jeg er innom en dagligvareforretning tar jeg en kikk i ølhyllene for å se om det har kommet inn noe nytt. Denne gangen fant jeg Harviestoun Mr Sno’balls i hyllen på Meny og tok selvsagt med meg en hjem for å test.

Mørekere enn forventet. Ligger fargemessig et sted mellom norsk pils og norsk bayer. Duft av sitrus og tørkede frukter. Smak begynner med sitrus og friske frukter og går via et hint av karamell videre til en avsluttning som domneres av en fin mandarinsmak.  Denne følger over i ettersmaken. En ettersmak som for øvrig er lett tilbake-trukket, men aboslutt behagelig med en fin bitterhet om mild humle. Rett og slett et øl jeg kan finne på å kjøpe igjen.

KARAKTERER:
Øyne: 3
Nese: 4
Kropp: 5
Munn: 4
Total: 4

FAKTA:
Produsent: Harviestoun
Nasjonalitet: Skotsk
Kjøpt: Meny
ABV: 4,5 %
Volum: 0,33 l
Pris: 29,90
Literpris: 90,61

11-82-92

Legg igjen en kommentar

