Founders, Porter (6,5%)

På en av mine besøk på Baran fant jeg Founders Porterstående i deres hyller. På anbefaling fra andre ølhunder testet jeg en flaske og jeg ble absolutt ikke skuffet. Tvert imot. Utvilsomt den beste porteren jeg har smakt og også den høyeste karakteren jeg har gitt noe øl.

Sort så sort som sort kan blir med en fin liten offwhite skumtopp.  Jeg finner tilbaketrukket mild lakris, tørkede mørke frukter og tørkede mørke bær i lukten.  I smaken finner jeg kaffe, lær og mørke tørkede frukter i en ypperlig sammensetning.  Ettersmaken kompleterer det hele medetterdønninger av de beskrevne smakene og en fin bitterhet.  Det er mulig den gode settingen påvirket meg, men dette var i det øyeblikket og er fortsatt det beste ølet jeg har smakt.

KARAKTERER:
Øyne: 6
Nese: 6
Kropp: 6
Munn: 6
Total: 6

FAKTA:
Produsent: Founders Brewing Company
Nasjonalitet: Amerikansk
Kjøpt: Baran
ABV: 6,5 %
Volum: 0,355 l
Pris: –
Literpris: –

11-97-107

One thought on “Founders, Porter (6,5%)

Legg igjen en kommentar

