Midtfyns, Chili Tripel

Flott skumtopp over en kobberfarget neste klar øl. Den ser ganske enkelt fristende ut. Til å begynne med er duften en smule forvirrende. Den får meg til å tenke grillsesong. Ikke fordi den dufter så sommerlig, men fordi den minner meg om marinade. Chilien er helt klart til stede. I tillegg finner jeg honning og tørket frukt. Fyldig smak, med en litt oljeholdig følelse og ingidienser som minner om honningkake og krydderkake. Mot slutten stikker chilien lekent i tungen og ganen. I utgangspunktet en ettersmak som inneholder for lite bitterhet til at jeg skal rate den høyt, men det fungerer faktisk svært bra med chilien som erstatningen for bitterheten. Jeg liker det rett og slett.

KARAKTERER:
Øyne: 5
Nese: 4
Kropp: 5
Munn: 5
Total: 4,75

FAKTA:
Produsent: Midtfyns Bryghus
Nasjonalitet: Dansk
Kjøpt: Vinmonopolet
ABV: 9,2 %
Volum: 0,5 l
Pris: 79,90
Literpris: 159,80

11-99-109

Legg igjen en kommentar

