Mikkeller – Koppi, Tomahawk x Guji Natural Coffee IPA (6,9%)

IPA og kaffe er en ny variant i ølverden, etter det jeg vet, og da selvsagt noe som må prøves. Henrik Øl & Vinstove, som har et godt utvalg av Mikkellers produkter hadde selvsagt denne inne sist jeg var innom og jeg fikk omsider prøve dette brygget som jeg har lest en del om. I mine øyne tilførte kaffeen svært lite og jeg vil nok heller velge en Green Gold først og en mørkere øl med mer kaffesmak som dessert, eller for den del en kopp kaffe, om jeg er på jakt etter både IPA og kaffe. Misforstå meg rett. Dette er langt ra et dårlig øl. Jeg får bare ikke noe ut av denne nye kombinasjonen.

Honningfarget, uklar, med flott skumtopp Jeg finner blodappelsin og et snev av kaffe i lukten. Kaffeen titter mer frem i smaken og her har sitrusen skiftet fra blodapelsin til grapefrukt. Totalen blir bra, men jeg hadde forventet mer kaffe. Grapefrukten følger også fint med over i ettersmaken der den forsvinner jevnt rolig og dannet, mens bitterheten overtar.

KARAKTERER:
Øyne: 5
Nese: 5
Kropp: 5
Munn: 5
Total: 5

FAKTA:
Produsent: Mikkeler
Nasjonalitet: Dansk
Kjøpt: Henrik
ABV: 6,9 %
Volum: 0,33 l
Pris: –
Literpris: –

11-100-110

5 thoughts on “Mikkeller – Koppi, Tomahawk x Guji Natural Coffee IPA (6,9%)

  1. Hvor er lervig på denne siden ? Stavanger er i ferd med å sette seg på kartet hva angår nye og spesielle øltyper. Utforsk og se frem til mye godt nytt fra Stavanger, Norge

  2. Jeg regner med du mener «hvorfor er Lervig ikke på denne siden?». Svaret på det er enkelt. Lervigs produkter er etter det jeg kjenner til ikke tilgjengelige i Bergen.

    • Må tilstå at jeg glemte å notere prisen i farten. Satser på å sjekke neste gang jeg er innom og legge til informasjonen.

Legg igjen en kommentar

