HaandBryggeriet, Kreklingøl (7,0 %)

En rødbrun farge somer rødere enn det jeg vil kalle kobber og en flott hvit skumtopp.   Jeg serverte den nok litt i kaldeste laget (et par timer i kjøleskapet) og det påvirker lukten sterkt. Til å begynne med er det lite lukt. Lett våt ull og noe som miner om bayer er det hele. Etter hvert som den blir mer temperert finner jeg krekling og gjær. Smaken begynner som en mild engelsk IPA, men går raskt over i en saftaktig smak som jeg ikke forvneter fra øl og som jeg ikke synes spesliet mye om.   Bærsmaken passer bedre i ettersmaken, men det hele blir litt for sært for meg. Hele opplevelsen minner egentlig mer opp det å drikke hjemmelaget vin enn det å drikke en skikkelig øl.

KARAKTERER:
Øyne: 5
Nese: 3
Kropp: 3
Munn: 3
Total: 3,5

FAKTA:
Produsent: Haandbryggeriet
Nasjonalitet: Norsk
Kjøpt: Valkendorfsgate
ABV: 7 %
Volum: 0,5 l
Pris: 67,50
Literpris: 135,00

11-104-114

Legg igjen en kommentar

