Ægir, Påskesol (4,7%)

Jeg hadde store planer om å teste alt av årets påskeøl. Det har jeg også klart, men det ble ikke noen direkte stor test, ettersom jeg ikke fant andre påskeøl enn denne fra Ægir.

Honningfarget og klar med en kraftig hvit skumtopp. Til å begynne med minner duften, skuffende nok, om industripils. Det vil si at her er det en våt hund ute og rusler. Etterhvert stikker duften av tørkede blomster gjennom. Lett og frisk smak, men jeg har en mistanke om at den er brygget på belgisk gjær og bismaken av den trekker ned. Fin lett bitter ettersmak.

EDIT (02.05.11)
Da jeg handlet Påskesol kjøpte jeg som jeg ofte gjør to flasker. Flaske nummer to er nå fortært. Denne valgte jeg å drikke noe kaldere. Noe jeg utvilsomt burde gjort med den første også ettersom dette passer ølet en del bedre. Ny karaktervurdering er lagt til i parantes.

KARAKTERER: 
Øyne: 4 (4)
Nese: 3 (4)
Kropp: 3 (4)
Munn: 4 (4)
Total: 3,5 (4,0)

Som dere skjønner var ikke dette det helt rette ølet for meg. Det passer imidlertid bedre for andre. Mine kollegaer Kjempetorsken og Tommy har eksempelvis ratet den noe høyer enn meg.

FAKTA:
Produsent: Ægir
Nasjonalitet: Norsk
Kjøpt: Meny
ABV: 4,7 %
Volum: 0,5 l
Pris: 54,90
Literpris: 109,80

11-106-116

One thought on “Ægir, Påskesol (4,7%)

  1. Jeg har ikke anmeldt årets utgave av Påskesol fra flaske så langt. I fjor var Påskesol en lekker lagerøl med herlig appelsinsmak. Påskesol er god også i år, men jeg føler den er kjedelig i forhold til fjorårets utgave. Så langt har jeg ikke funnet Påskesol fra fat, men jeg tror det er et bedre øl enn flaskeversjonen.

Legg igjen en kommentar

