Sierra Nevada, Pale Ale (5,6%)

Honningfarget og fristende, men ikke helt klar. Noe som nok ha sammenheng med det temmelig lettflytende sedimentene som lett følger med ved skjenking.  Jeg finner ikke veldig mye lukt, men jeg liker det som er av tørkede blomster og jord. Jeg synes også jeg kjenner et snev av gjær, men det er flyktig og ikke nok til å ødelegge opplevelsen. I munnen er den frisk og bitter. Humlen er definitivt til stede og har følge av sitrus.  I ettersmaken følger sitrusen med og glir mer over mot apelsin. Bitterheten fra humlen er selvfølgelig til stede slik den skal. Alt i alt en frisk og god øl, som jeg gjerne drikker igjen.

KARAKTERER:
Øyne: 4
Nese: 4
Kropp: 4
Munn: 4
Total: 4

FAKTA:
Produsent: Sierra Nevada
Nasjonalitet: Amerikansk
Kjøpt: Vinmonopolet
ABV: 5,6 %
Volum: 0,35 l
Pris: 42,50
Literpris: 121,43

11-112-122

2 thoughts on “Sierra Nevada, Pale Ale (5,6%)

  1. Per Henning Schiøtz sier:

    Et meget godt øl som falt i smak! Verdt å nevne er det at den koster SEK 22,90 på systembolaget…

Legg igjen en kommentar

