Ringnes, Skjærgårdspils (4,6%)

Sommeren er her. I alle fall om en skal tro industribryggerne, som nå kjører ut sine sommerølvarianter. Siden jeg i skrivende stund er på hytten og ser utover sunnhordlandsskjærgården fant jeg det naturlig å begynne med en Skjærgårds Pils (Ringnes skriver det faktisk slik. Rettskriving er visstnok ikke så nøye nå noe skal se pent ut på en boks.)

Dette er en pils og den ser ut som en pils. Den dufter av tørkede  blomster og en våt hund hund, eller muligen mer mot våt papp i dette tilfellet. Smaken er frisk, lett nøtteaktig og litt mildere enn helårspilsen. Noe som går igjen på de fleste sommerølvarianter og som jeg ikke helt skjønner logikken bak ettersom jeg foretrekker no litt mer bitter når jeg er tørs.  Ettersmaken er kun en flyktig forlengelse av hovedsmaken og består mer enn noe av perling etter kullsyren. Totalt sett var denne verken bedre eller verre enn forventet. Er det en enkel og lett pilsvariant du er ute etter kan du like gjerne veldge denne som noe annet, men personlig vil jeg nok velge noe annet.

KARAKTERER:
Øyne: 3
Nese: 2
Kropp: 3
Munn: 3
Total: 2,8

FAKTA:
Produsent: Ringnes
Nasjonalitet: Norsk
Kjøpt: Spar
ABV: 4,6 %
Volum: 0,5 l
Pris: 29,90
Literpris: 59,80

11-121-131

Legg igjen en kommentar

