Samuel Smith’s, Nut Brown Ale (5,0%)

Om denne er nøttebrun har en tatt utgangspunkt i andre nøtter enn det jeg er vant til å knekke, men det hindrer ikke at jeg finner den fristende. Snarere tvert imot. Litt såpeaktig skum trekker imidlertid ned. Til å begynne med lukter det kun våt småsur ull. Etter hvert stikker det gjennom en duft av frukt. Nærmere bestem bananskall. Og sant å si foretrekker jeg bananer fremfor skall og ikke nødvendigvis i ølet. I tillegg finner jeg et hint av hermetiske pærer. Heller ikke noe jeg oppsøker når jeg skal ha meg en øl. Smaken begynner fruktig og jeg kjenner et hint av bananskallet, men den går raskt over mot smak av nøtter. En smak som etter hvert blit såpass bitter at jeg tenker på nøtter som er på grensen til å bli harske. I begynnelsen på ettersmaken er bananskallet innom igjen, før det går over i en langt mer behagelig nøttesmak.

For meg blir dette en øl som ikke henger helt sammen og derme neppe en øl jeg kommer til å kjøpe igjen.

KARAKTERER:
Øyne: 4
Nese: 2
Kropp: 3
Munn: 3
Total: 2,9

FAKTA:
Produsent: Samuel Smith’s
Nasjonalitet: Engelsk
Kjøpt: Vinmonopolet
ABV: 5,0 %
Volum: 0,355 l
Pris: 32,00
Literpris: 90,14

11-127-137

Legg igjen en kommentar

