Nøgne Ø, Two Captains (8,5%)

Omsider skal den legendariske Two Captains testes her hos StoreMy. Flasken har ståt i kjelleren en stund og her i huset må til og med legender finne seg i å stå i kø.

Om jeg var amerikaner ville jeg sikker kalt fargen amber, men siden jeg er nordmann får jeg heller beskrive den som gyllenbrun med rødskjær. Dette toppes av en fin skumtopp. I duften finner jeg mye humle med sitrus, et sted mellom mandarin og blodappelsin, og melon. Under dette ligger en jordaktig behagelig duft som binder det hele sammen. Smaken er som ventet kraftig, med  sitrus, furunål og karamell. Ettersmaken er laaang med en nydelig bitterhet. Her haster det faktisk ikke å ta neste slurk.

Det har forøvrig pågått en kampanje på Facebook for å få Nøgne Ø til å ta opp produksjonen av TC igjen. Nøgne Ø har sett markedsføringsverdien av dette og lover å sette i gjag (bokstvlig talt) om gruppen når 4000 medlemmer før april er over. Det målet ble ikke nådd, men jeg har tro på at Høgne Ø allikevel lager en ny batch.

KARAKTERER:
Øyne: 4
Nese: 5
Kropp: 6
Munn: 6
Total: 5,6

FAKTA:
Produsent: Nøgne Ø
Nasjonalitet: Norsk
Kjøpt: Vinmonopolet
ABV: 8,5 %
Volum: 0,5 l
# 505
Pris: 71,90
Literpris: 143,80

11-129-139

Andre ølbloggeres omtale av denne:
Tommys Ølblogg
Kjempetorsken 

One thought on “Nøgne Ø, Two Captains (8,5%)

  1. Stian sier:

    Hvis du vil oversette «amber» er «rav-farget» eller «ravgult» fine norske tilsvarende begreper. Bare et tips sånn oss ølanmeldere imellom. 😉

Legg igjen en kommentar

