Sol (4,5%)

En lett duft av tørked blomster er alt jeg finner og da leter jeg nøye.  Smaken er lett søtlig av malt og korn og slett ikke ubehagelig, men heller ikke veldig spennende. Avsluttningen er mer en prikking av kullsyren enn noe annet, men en lett bitterhet kommer snikende etter hvert. Totalt sett en svært lett øl. På plussiden noterer jeg meg at den er helt fri for de lett sure duftene og smakene som ofte preger industripils og at den er forfriskende en varm sommerdag. På minussiden setter jeg at de som er av lukt og smak kommer i små mengder.

Dette er også et øl som det hevdes har et svært lavt gluteninnhold. Noe jeg dessverre ikke har får bekreftet. Legg gjerne igjen en link i kommentarfeltet om du har informasjon om dette.

KARAKTERER: 
 Øyne: 3
Nese: 3
Kropp: 4
Munn: 3
Total: 3,3

FAKTA:
Produsent: Sol
Nasjonalitet: Meksikansk
Kjøpt: Rimi
ABV: 4,5 %
Volum: 0,33 l
Pris: 27,90
Literpris: 84,55

11-130-140

Legg igjen en kommentar

