Food Story, Grünerløkka, Oslo

På en tur til Oslo i mai var bloggekolega Tommy og jeg innom Food Story på Grünerløkka og hadde et felles måltid. Dette er en liten anmeldelse av dette besøket. Det meste er skrevet etter hukommelsen og jeg beklager om eventuelle detaljer når det gjelder menyen skulle bli feil.

Vår besøk var på ettermiddagstid og det var ingen problemer å finne et ledig bord i det halvfulle lokalet. Kelneren var raskt på plass med menyer og spørsmål om hva vi ønsket å drikke. Ettersom vi begge er opptatt av å finne det rette drikke følget til mat avventet vi dette valget.

Etter litt betenkningstid valgte Tommy en pasta bolgnese og jeg langtidsstekt lammeskank og selvsagt ønsket vi begge øl til maten. Kelneren var ærlig og innrømmet at hun ikke hadde så god kunnskap på øl som på vin og hentet derfor daglig leder. Etter en liten diskusjon rundt maten og mine ønsker endte vi med en Haandbryggeriet Bestefar til meg. Til Tommy anbefalte han en Midtfyns Bryghus Chili Tripel. Denne var han dessverre utsolgt for, men sendte en rask person opp til Grünerløkka Brygghus for å sjekke om den var i hyllene der. Noe den dessverre ikke var. Dermed endte Tommy opp med en Ægir IPA. Ingen dårlig erstatning.

Maten kom forholdsvis raskt på bordet. Presentasjonen var pen, men ikke overpyntet. Min lammeskank var både mør og smakfull og den  anbefalte drikken kompletterte det hele til bortimot perfeksjon. Vi hadde rett og slett et glimrende måltid. Når prisene i tillegg er på et forholdsvis moderat nivå har jeg ingen motforestillinger mot å anbefale Food Story på det sterkeste. Dette blir med andre ord terningkast 6 og jeg skal utvilsomt prøve å få meg en tur innom neste gang jeg er i Tigerstaden.

Link til Food Story 

Fra menyen på Food Story Grünerløkka

2 thoughts on “Food Story, Grünerløkka, Oslo

Legg igjen en kommentar

