Haandbryggeriet, Pale Ale (4,5%)

Flott ravfarge og tett og fint skum, men skummet legger seg litt i raskeste laget. Frisk fruktig duft med sitrus og banan som mest fremtredende. Smaken er frisk, men samtidig fyldigere enn de fleste pale ales jeg har smakt. Sitrusen er klart til stede her også, men jeg finner også banan og korn. Ettersmaken er preget av mye god humle og varer lenge. Totalt sett overraskende mye god og fyldg smak fra en «butikkøl». Utfordringen er at det er få butikker som har den inne.

KARAKTERER:
Øyne: 5
Nese: 5
Kropp: 5
Munn: 5
Total: 5

FAKTA:
Produsent: Haandbryggeriet
Nasjonalitet: Norsk
Kjøpt: ICA
ABV: 4,5 %
Volum: 0,5 l
Pris:  –
Literpris:  –

11-175-185

4 thoughts on “Haandbryggeriet, Pale Ale (4,5%)

  1. Vegard sier:

    Plukker ofte med meg en slik når jeg er innom ICA Maxi. Deilig og forfriskene, godt humlet Pale Ale.

  2. Ronny sier:

    Eneste grunnen til at jeg handler på ICA. Plukker alltid med meg denne og et par Nøgne Ø’s.

  3. Hegers sier:

    Du kan jo ønske deg et Haandbryggeri glass 🙂
    Enig, et meget forfriskende lettdrikkelig og leskende øl for de som har, eller er i ferd med å strekke smakssansene lenger en en norsk butikk pils.
    Forrøvrig har butikkøllene til HB kommet inn på Asko, dvs de blir å finne i hele Norge så lenge butikkene deres vil ha det.

    • Glass fra Haanbryggeriet er ikke latt å få tak i ettersom de ikke sender.
      Jeg har imidlertid fått tak i et av den gamle typen via en velvillig pubeier, men dette skjedde etter at bildet var tatt.

Legg igjen en kommentar

