Rockall, Brown Ale (5,8%)

På jobben har vi en glimrende sekretær. Hun holder orden på det hun skal og er alltid hjelpsom og i godt humør. For meg toppet hun det hele med å forlange at «gubben» skulle ta med seg en øl hjem til meg da han var en tur til Færøyene. Her kommer testen av dette ølet.

Brun og klar, omtrent som en norsk bayer, med en tett og fin skumtopp, som dessverre legger seg litt for raskt. Duft av malt og banan, samt et hint av korn. Rund behagelig, men ikke veldig spennende smak der jeg finner igjen det samme som i duften. Lite ettersmak. Egentlig bare hovedsmaken som dør sakte. Jeg kunne tenkt meg litt mer humle.

(Bildet er lånt)

KARAKTERER:
Øyne: 4
Nese: 4
Kropp: 4
Munn: 4
Total: 4

FAKTA:
Produsent: Rockall
Nasjonalitet: Færøysk
Kjøpt: Gave
ABV: 5,8 %
Volum: 0,33 l
Pris:  –
Literpris:  –

11-176-186

Legg igjen en kommentar

