Lervig, Lucky Jack (4,7%)

I glasset ser den egentlig litt kjedelig ut. Den minne rrett og slett om en pils, men duftene er langt mer spennende enn de en finner fra et pilsglass. Kraftig sitrusduft i rettning grapefrukt fortsetter inn i smaken der den dominerer, men jeg finner også søthet som  minner meg om nektar.   Som forventet når det er snakk om en amerikansk pale ale er ettersmaken markert bitter og de som har lest litt av det jeg har skrevet vet at dette passer meg utmerket. Smakesmessig er vi fortsatt i nærheten av grapefrukt, men her finner jeg også litt epleaktig bitterhet. De selvsagt norske epler.

Innhold: Vann fra Rogaland, Pilsnermalt, Crystalmalt, Amerikasnsk humle av typen Amarillo, Citra og Chinook, Ale gjær.

KARAKTERER:
Øyne: 4
Nese: 5
Kropp: 5
Munn: 5
Total: 4,9

FAKTA:
Produsent: Lervig Aktiebryggeri
Nasjonalitet: Norsk
Kjøpt: Tilsendt Vareprøve
ABV: 4,7 %
Volum: 0,33 l
Pris: –
Literpris: –

11-245-255

Etter litt roting rundt på iddiser.com fant jeg det jeg antar er hovedinspirasjonen til denne etiketten, eller muligens er det en iddis med samme inspirasjon som Lucky Jack?


8 thoughts on “Lervig, Lucky Jack (4,7%)

  1. Det gleder meg at denne faller i smak. Lucky Jack har jeg pushet på flere av mine pilsdrikkende venner og har i de fleste tilfeller overtatt som forbruksøl i stedet for generisk pils.

    • ICA Maxi som Per sier og om de ikke har den er det verdt litt masing.
      Selv har jeg hatt noen turer innom ICA på Nordås etter at jeg smakte dette brygget første gang.

  2. Tilbaketråkk: Lucky Jack | MatogVinNett
  3. Mads Holvik sier:

    Eg synes ikkje denne er spesielt bitter. Til samanligning med til dømes Betty Brown frå same bryggeriet. Kjempegodt!

Legg igjen en kommentar

