Lervig, Konrad’s Stout (10,4%)


Etter å ha drukket Sorte Får fra Berentsens vet jeg at rogalendinger kan lage god stout. Derfor var jeg spent og forventningsfull da jeg åpnet denne. Jeg ble ikke skuffet.

Sort som råolje med et flott og tett brun skumtopp. Perfekt. Dette krones med en klar duft av kaffe, mørt skjokolade og brent tre. Den kraftige smaken bekrefter at her er det snakk om en øl som en må på statlig utsalg for å få kjøpt. Jeg finner igjen det jeg kjente i duften og med så sterke dufter ville noe annet vært en overraskelse. I tillegg kommer en smaken av lær som følger bitterheten. Lang god ettersmak der lær og kaffe er i fokus.

Innhold: Vann, Pilsnermalt, Karamellmalt, Sjokolademalt, Ristet Bygg, Havre, Chinook-Humle, ale Gjær.

KARAKTERER:
Øyne: 6
Nese: 6
Kropp: 6
Munn: 5
Total: 5,7

FAKTA:
Produsent: Lervig Aktiebryggeri
Nasjonalitet: Norsk
Kjøpt: Tilsendt Vareprøve
ABV: 10,4 %
Volum: 0,33 l
Pris: 46,40 (polet)
Literpris: 140,61

11-247-257

3 thoughts on “Lervig, Konrad’s Stout (10,4%)

  1. Christoffer sier:

    Sinnsvakt god øl!
    Synes beskrivelsen din er veldig bra. Sitter å drikker en Konrad akkurat nå, og det slår meg at det er et skikkelig «Lakris-kick» til å begynne med. Så glir den over i kaffe mocca, før den skifter til espresso i ettersmaken. Nydelig!

Legg igjen en kommentar

