Sainsbury’s, Bitter (2,1%)

Jeg har lenge hevdet at når en er på reise i utlandet så bør en ta turen innom supermarkeder for å se forskjellen på kultur og for en gangs skyld levde jeg slik jeg predikerer. Dermed endte jeg opp på kanalbåten i Bath med en bitter av merket Sansbury’s.

Ser ut som engelske bittere flest, av den litt mørke sorten. Duft av karamell og saltvann. Ikke veldig fristende. Smaken minner først mest om Farris. Mye kullsyre, et snev av salt og lite annet. Etter hvert finneg jeg ogås litt grønnsaker. Ettersmaken er det nest beste ved denne ølen. Muligens fordi jeg nå er kvitt resten av skuffelsen og i det minste kjenner litt bitterhet (i munnen). Her ser de ut til at jeg har funnet en en engelsk bitter som undergår, om det er et ord, den norske industripilsen.

Det finnes i mine øyne kun en grunn til å drikke denne. Det å si at en har gjort det.

KARAKTERER:
Øyne: 4
Nese: 2
Kropp: 2
Munn: 3
Total: 2,6

FAKTA:
Produsent: Sainsbury’s
Nasjonalitet: Engelsk
Kjøpt: Sansbury’s
ABV: 2,1 %
Volum: 0,56 l
Pris: –
Literpris: –

11-192-202

One thought on “Sainsbury’s, Bitter (2,1%)

Legg igjen en kommentar

