Grans, Julebrygg (4,7%)


Denne har kommet bra ut i en vistest jeg har lest er jeg spent på om jeg uler med disse ulvene, eller om jeg vandrer en annen sti.
Fargen er som på de fleste juleøl: Brun, med rødskjær. Skummet ser med en gang bra ut, men er borte før jeg får kommet i gang med smakingen. Duft av karamell og våt hund. Skuffende. Smaken er overraskende fruktig, men også her stikker industripreget gjennom. Karamellen er absolutt til stede, men blir smal i munnen og totalen blir litt for «vassen» (vannaktig) for min gane. Ettersmaken er en liten opptur, men egentlig ikke stort å skrive hjem, eller blogg, om.
Konklusjon: Valget for dem som handler  øl ut fra pris.

KARAKTERER:
Øyne: 3
Nese: 3
Kropp: 3
Munn: 3
Total: 3

FAKTA:
Produsent: Grans
Nasjonalitet: Norsk
Kjøpt: Rema
ABV: 4,7 %
Volum: 0,33 l
Pris: –
Literpris: –

11-323-333

3 thoughts on “Grans, Julebrygg (4,7%)

  1. Du har rett. Godt å se at jeg ikke er den eneste som ikke er enig i avisene sin 6-er i terningskast her. Dette er IKKE god juleøl! Seig og ubehagelig ettersmak. Skummet dør ut etter få sekunder. Måtte helle restene ut i vasken, var rett og slett ikke god.

  2. Kristian sier:

    Slenger meg på denne. For all del, bra til å være billig, men et ganske vassent og kjedelig øl etter min smak.

  3. odd arild hellvik sier:

    <boksene hadde dansk strkkode- er helt sikkert Ceres på Jylland sitt juleøl,

Legg igjen en kommentar

