Port Brewing, Santas Little Helper 2010 (10%)


Sort rett og slett sort, med et fint men lavt skum. Stort mer skum er heller ikke å forbente på en 10% imperial stout. Lakris, sjokolade og brent tre er de dominerende duftene og disse tirrer nesen så nderlig at jeg egentlig ikke trenger noe mer, men jeg merker allikevel lær og eik som ligger og lurer i underkant. Smaken følger opp det duften lover. Jeg nyter den lenge før jeg svelger og blir sittende og nyte ettersmaken der lær og brent tre får hovedrollene.
Konklusjon: En glimrende øl, som i mine øyne passer bede alene enn til mat, selv den nok fungere godt til sjokoladekake og tilsvarende. Utfordringen blir nok å få tak i den, ettersom jeg kjøpte min på polet i Valkendorfsgate en gang på våren 2011.

KARAKTERER:
Øyne: 6
Nese: 6
Kropp: 6
Munn: 6
Total: 6

FAKTA:
Produsent: Port Brewing
Nasjonalitet: Amerikansk
Kjøpt: Valkendorfsgate
ABV: 10 %
Volum: 0,65 l
Pris: 118,70
Literpris: 182,62

11-331-341

Legg igjen en kommentar

