Kinn, Julefred (6,7%)


Behagelig duft av karamell, te, fiken og malt. Fyldig maltrik smak treffer ganen så snart ølet er over leppene. Jeg finner smak av karamell, dadler, honning og et ørlite snev av lær i bitterheten. I det jeg svelger kommer det lille hintet av vassenhet som minner meg om at Lothe henter mye av sin inspirasjon fra England. Ettersmaken er mild og behagelig, med dadler og honning som hovedsmaker, og jeg har kommet såpass i julestemning at jeg ikke savner bitterheten jeg vanligvis er så glad i. Misforstå meg rett. Det er bitterhet her, men den er godt tilbaketrukket.
Konklusjon: Kjøp

KARAKTERER:
Øyne: 6
Nese: 5
Kropp: 6
Munn: 5
Total: 5,4

FAKTA:
Produsent: Kinn
Nasjonalitet: Norsk
Kjøpt: Vinmonopolet
ABV: 6,7 %
Volum: 0,75 l
Pris: 105,00
Literpris: 140,00

11-329-339

One thought on “Kinn, Julefred (6,7%)

Legg igjen en kommentar

