Valdres Gardsbryggeri,Trøll (4,75%)

Dyp rødbrun, ikke grumsete men allikevel så dyp at den knapt er gjennomsiktig. Dette toppes av et fint hvit skum. Duft av karamell, tørrhøy og tørkede blomster, men den har en litt vassen biduft som minner meg på at dette er en butikkøl. Frisk og fyldig smak. Karamellen er til stede. Det samme er de tørkede blomstene som nå har tatt et solid steg i rettning lyng. Ettersmaken har en behagelig furktig bitterehet som jeg absolutt kunne tenkt meg varte litt lenger.
Dette er en øl jeg absolutt kunne tenkt meg å prøvd i en fullutviklet utgave som ikke var begrenset av våre nasjonale bestemmelser for salg og beskattning av alkohol.

KARAKTERER:
Øyne: 6
Nese: 4
Kropp: 5
Munn: 5
Total: 4,9

FAKTA:
Produsent: Valdres Gardsbryggeri
Nasjonalitet: Norsk
Kjøpt: Valdres
ABV: 4,75 %
Volum: 0,75 l
Pris: –
Literpris: –

11-273-283

Legg igjen en kommentar

