Xbeeriment, Barack (7,7%)

De som leser overskrifter har fått med seg at denne har samme tittel som presidenten i «Ameriakas Forente Stater» og en kan nesten bli religiøs når mannen dukker opp på skjermen i det jeg har slått ølet som bærer hans navn opp i et passende galss og skal sette meg til å smake.

Så sort som jeg liker det. Skummet legger seg raskt ned til et minimum, men fosvinner ikke helt. Sev om jeg serverer meg selv denne litt i kaldeste laget, nesten rett fra kjøleskapet, finner jeg mange og sammensatte dufter. Til å begynne med er det lær, mørk sjokolade og lakris som dominerer, men det skal ikke mye temperaturøkning til før jeg også finner mer søthet og dermed fiken. Smaken er litt mildere enn forventet ut fra duften. Jeg finner fiken, dadler, mørk sjokolade og lær. Det siste i hovedsak i overgangen  mot ettersmaken (i det jeg svelger på litt mer rett frem språk). I ettersmaken fortsetter læret å være hjerlig til stede uten å bli overveldende. Det får i hovedsak følge av sjokoladen.

KARAKTERER:
Øyne: 5
Nese: 6
Kropp: 6
Munn: 5
Total: 5,6

FAKTA:
Produsent: Xbeeriment
Nasjonalitet: Dansk
Kjøpt: Vinmonopolet
ABV: 7,7 %
Volum: 0,5 l
Pris: 83,00
Literpris: 166,00

11-278-288

2 thoughts on “Xbeeriment, Barack (7,7%)

  1. Martin HB sier:

    Irriterende at jeg ike plukket med meg en flaske av denne når jeg var innom Vika polet en tid tilbake. ‘Xbeeriment Black Force One Bourbon Barrel Edition’ viste seg å bli en av de beste imp. stout jeg var vært borti .

Legg igjen en kommentar

