Midtfyns Bryghus, Påskebryg (6,8%)

Dyp brunorange gjennomsiktig og klar med pent hvit skum. På flasken fortelles det at dette er et amerikanskinspirert brygg, men jeg kan ikke helt befri meg for at duftene minner meg om en del engelske øl.  Jeg finner den, for meg, typisk lett, nesten toffeeaktige, karamellen med en litt vannaktig hale. I tillegg finner jeg tørket gress og eple I smaken føler jeg mer at jeg har med en amerikansk øl å gjøre. En litt søt variant. Karamellen er selvsagt med fortsatt. I tillegg finne jeg eple og en del korn. Ettersmaken er behagelig og lang med en epleaktig bitterhet. Totalt sett en øl jeg ikke har problemer med å drikke igjen, men det finnes mye annet som min gane mener er bedre. Foretrekker du derimot en litt søt og rund amerikaner bør du teste denne selv.

KARAKTERER:
Øyne: 5
Nese: 4
Kropp: 5
Munn: 4
Total: 4,4

FAKTA:
Produsent: Midtfyns Bryghus
Nasjonalitet: Dansk
Kjøpt: Tilsendt Vareprøve
ABV: 6,8 %
Volum: 0,5 l
Pris: –

3 thoughts on “Midtfyns Bryghus, Påskebryg (6,8%)

Legg igjen en kommentar

