Morland, Old Speckled Hen (5,2%)

Rødlig og forholdsivs dyp på farge, men skummet som legger seg alt for raskt trekker ned. En, i min nese, typisk engelsk lukt av tørrhøy og litt «crisp» karamell. Absolutt ikke ille, men heller ikke veldig imponerende og fristende. Smaken er forholdsvis frisk, men med en strengere bitterhet enn forventet. En bitterhet jeg inbiller meg er mer malurtaktig enn det jeg vanligvis finner i engelsk øl. Ettersmaken domineres av den samme bitterehten. I tillegg kommer det tørkede gresset mer frem. Totalt sett en helt grei ale, men ikke noe å dra omveier for å få tak i.

En liten kuriositet tar jeg også med her. På min ferie i England i fjor snublet familien og jeg over en gruppe morrisdansere som kalte seg Old Speckled Hen North West Clog Morris på en puben The Rose & Crown i Chilton, sør for Oxford. Trivelig å få sett denne litt snodige tradisjonen live i gaten utenfor puben.

KARAKTERER:
Øyne: 4
Nese: 4
Kropp: 4
Munn: 4
Total: 4

FAKTA:
Produsent: Morland
Nasjonalitet: Engelsk
Kjøpt: Vinmonopolet
ABV: 5,2 %
Volum: 0,5 l
Pris: –
Literpris: –

11-272-282

Legg igjen en kommentar

