De Molen V Years (VYXXM) (7,2%)

Den er så sort at den ikke er gjennomlysbar. Med andre ord slik jeg liker det. Skummet, som blir litt såpeaktig, trekker litt ned og dermed ikke toppkarakter på utseende. Dufter av lær, fiken, blomster, malt og humle. Under dette ligger noe litt udefinerbart som får meg til å undre på om de har leget denne IPAen på belgisk gjær. I smaken materialiserer det seg sjokolade som en topp over det jeg fant i duftene. Det hele er behagelig balansert, men jeg føler allikevel at det mangler noe. Sjokoladen er også med over til ettersmaken, der den følges av fiken og en læraktig bitterhet. Alt i alt er det absolutt ikke noe galt med denne, men jeg ender opp med tanker om at jeg like gjerne kunne kjøpt meg en solid stout til en billigere penge. Gjerne en stout brygget i Norge.

KARAKTERER:
Øyne: 5
Nese: 6
Kropp: 5
Munn: 5
Total: 5,2

FAKTA:
Produsent: De Molen
Nasjonalitet: Nederlandsk
Kjøpt: Valkendorfsgate
ABV: 7,2 %
Volum: 0,75 l
Pris: –
Literpris: –

11-315-325

Legg igjen en kommentar

