BrewDog, Hop Kill ? (7,8%) (?=Nazis)

Mørk rød mot brunt. Tett og fint offwhite skum. Dufter av gress og sitrus. Sitrusen går i rettning blodappelsin. Jeg finner også fruktdufter som lener seg over mot de mørke duftene. Kort oppsummert minner dette om en IPA med et lite tillegg av mørke frukter. På smak er godt balansert. Noe jeg ikke hadde forventet utfra navnet. Jeg finner selvsagt igjen blodappelsinen. I tillegg er smaken litt jrdaktig og har med seg tørket gress. Mot slutten kjenner jeg tendenser til fiken.   Ettersmaken er humlerik og behagelig med etterdønninger av blodappelsin og tørket gress.
Konklusjon: Absolutt en øl jeg kan finne på å kjøpe igjen, men med sine 7,8% er den ikke noen hverdagsøl.

KARAKTERER:
Øyne: 5
Nese: 5
Kropp: 5
Munn: 5
Total: 5

FAKTA:
Produsent: BrewDog
Nasjonalitet: Skotsk
Kjøpt: Valken
ABV: 7,8 %
Volum: 0,33 l
Pris: –
Literpris: –

12-16-403

Legg igjen en kommentar

