BrewDog, Bitch Please (11,5%)

Mørk rødbrun, eller egentlig mer rød med brunskjær, og helt greit skum som legger seg temmelig raskt. Noe som ikke er overraskende på en såpass sterk øl. Duften av bark, muligens eik, slår mot meg sammen med røykeduft. Den kan besrkives som om noen nettop har tent opp i en peis med eikepinner og ikke helt fått fart på flammene. Under dette ligger mørke frukter. Jeg ruller ølet i glasset og lar med det de fruktige duftene komme mer frem. I tillegg finner jeg et litt engelsk preg med en litt vannaktig karamellduft. Tre og røyk er også dominerende i smaken. Jeg tenker gammelt eldhus. Det går som med duften over i mørke frukter og her klarer jeg å skille ut fiken, plommer og nepe (som riktignok ikke er en frukt). Ettersmaken er søtlig og spinner rundt avsluttningen på hovedsmaken, men lar også humlen slippe frem.
Konklusjon: Dette er en mektig øl som verken smak eller alkoholinnhold tillater at en drikker store mengder av, men jeg kommer nok til å stappe en og annen i kurven om jeg snubler over den på et pol i nærheten.

KARAKTERER:
Øyne: 5
Nese: 5
Kropp: 5
Munn: 4
Total: 4,7

FAKTA:
Produsent: BrewDog
Nasjonalitet: Skotsk
Kjøpt: Valken
ABV: 11,5 %
Volum: 0,33 l
Pris: –
Literpris: –

12-17-404

Legg igjen en kommentar

