Haandbryggeriet/De Molen, Menno & Jens (7,5%)

Testet flaske ble tappet 12.04.2010. Det blir hevdet av informerte ølkjennere at Haandbryggeriet har fått kontroll på dette problemet nå og mine senere kjøp ser ut til å bekrefte dette.

Først kommer det skum opp av flasken i det jeg åpner den. Deretter blir ølet totalt skumløst. Her dufter det av skog og lyng. Om jeg skal rive dette fra hverandre og beskrive de enkelte smakene jeg klarer å fange blir det omtrent som følger. Lyng, honning, bjerkeskudd, tørket gress og ikke lang fra ligger restene av et utbrent bål. Rund smak litt mot det søtlige. Jeg finner  lyng, bark og honning som det mest markante smakene. Ettersmaken er egentlig ikke stort annet enn en forlengelse av hovedsmaken. Her savner jeg litt mer markert bitterhet.

Jeg sitter til sist igjen med et inntrykk av at denne ville vært bedre om jeg hadde drukket den i de dager jeg fikk den i hus og ikke latt den stå bortimot et år.

KARAKTERER:
Øyne: 2
Nese: 5
Kropp: 4
Munn: 4
Total: 4

FAKTA:
Produsent: Haandbryggeriet/De Molen
Nasjonalitet: Norsk
Kjøpt: Valken
ABV: 7,5 %
Volum: 0,5 l
Pris: –
Literpris: –

12-61-448

Legg igjen en kommentar

