LoverBeer, BeerBera (8,0%)

For en tid tidlbake kjøpte jeg et knippe øl fra LoverBeer på Vinmonopolutsalget i Vlakendorfsgate. Det er på tide å smake seg gjennom disse.  Etiketten er på italiensk og gir meg dermed minimalt med informasjon, men en mann med korn og en man med druer på etikettens forside gir et hint om at dette er en blanding av øl og vin. Et oppslag på ratebeer.com forteller meg at jeg har med en surøl å gjøre. Den ser ikke ut som en øl. Det ser rett og slett ut som om det er vin i glasset. Da selvsagt uten skum. Dette var til stede med en gang men forsvant like fort som på rødbrus.  Det at jeg liker rødvin redder den fra en dårligere karakter. Duft av fure stikkelsbær, epleskall og blodappelsing. Smaken er, ikke uventet, en blanding av øl og vin og temmelig syrlig. Av smaker finner jeg stikkelsbær og vinterepler som de mest fremtredende. På slutten kommer sitrusen frem i en form som minner mest om blodappelsin. Behagelig fruktaktig ettersmak. Det føles nesten som om jeg har vært i eplahegen en varm sensommerdag.

KARAKTERER:
Øyne: 4
Nese: 4
Kropp: 5
Munn: 5
Total: 4,7

FAKTA:
Produsent: LoverBeer
Nasjonalitet: Italia
Kjøpt: Valken
ABV: 8 %
Volum: 0,375 l
Pris: 86,60
Literpris: 230,93

12-36-423

Legg igjen en kommentar

