Green Flash Brewing Co., Le Freak (9,2%)

Gylden honningfarget og klar. Ujevnt litt såpeaktig skum. Til å begynne med virker ølet parfymert med urter. Under dette finner jeg mer kjente dufter av gress, sitrus og blomster, samt et lite hint av smør. Etter hvert forsvinner den urteparmfymerte duften og jeg lar denne gå i glemmeboken også når det gjelder karakter. Smaken er full av korn, gress og tørkede blomster med følge av honning. Mot slutten stikker karakteren til den belgiske tipple gjennom med sitt litt oljeaktige inntrykk. Ettersmaken er lang og behagelig med fruktaktig ettersmakt.
Konklusjon: Sangen Le Freak er bra groovy og det er ølet med samme navn også.

KARAKTERER:
Øyne: 4
Nese: 5
Kropp: 6
Munn: 5
Total: 5,2

FAKTA:
Produsent: Green Flash Brewing Co.
Nasjonalitet: Amerikansk
Kjøpt: Valken
ABV: 9,2 %
Volum: 0,65 l
Pris: –
Literpris: –

12-41-428

4 thoughts on “Green Flash Brewing Co., Le Freak (9,2%)

  1. Jeg er en stor fan av denne bloggen, men jeg blir en ørliten smule skeptisk når jeg leser at du finner smaken av tørkede blomster. Greit nok med gress, vi har alle gått på trynet på fotballbanen en eller annen gang, men hvor ofte har du egentlig smakt tørkede blomster?

    • Jeg beklager sent svar. Det er travle dager.

      De tørkede blomstene er overført fra luktesans til smakssans og er dermed det jeg tror tørkede blomster ville smakt. Selvsagt vet jeg at det neppe ville smakt det samm som de dufter om jeg gav meg til å tygge på gamle tørkede roser, eller lignende, men det er stadig en utfordring å beskrive nyanser i smak og dermed velger jeg slike «triks». Håper det ikke skremmer deg fra å lese bloggen i fremtiden 🙂

Legg igjen en kommentar

