Atna, Brun (6,3%)

Jeg innrømmer det og jeg beklager det. Atna har fått for lite oppmerksomhet fra meg. Det vil jeg prøve å gjøre noe med fremover og begynner med deres polvariant. Brun. Mørk rødbrun med flott lysebrunt skum, som legger seg litt for raskt. Duft av kjeller og karamell. Trevirke og tørrhøy. Smaken er lett jordaktig og får meg til å tenke på turer i skog og fjell. Det er med andre ord noe i påstanden på flaske: «med spor av villmark,». Jeg finner jord, bjerkekvister, karamell, pære, tørket gress og fruktaktig bitterhet. Ettersmaken er foholdsvis bred og kraftig og blir sittende i lenge med de samme tonene som i hovedsmaken og med bitterheten litt mer tydelig i smaksbildet.

KARAKTERER:
Øyne: 5
Nese: 4
Kropp: 4
Munn: 5
Total: 4,4

FAKTA:
Produsent: Atna
Nasjonalitet: Norsk
Kjøpt: Vinmonopolet
ABV: 6,3 %
Volum: 0,33 l
Pris: 44,00
Literpris: 133,33

12-54-441

Legg igjen en kommentar

