De Molen, Rook & Vuur (8,2%)



Ettersom jeg er et stykke uti testingen av øl fra De Molen er det ikke den helt store overraskelsen at også denne er karbonert litt i kraftigeste laget. Skummet legger seg deretter litt ujevnt. Eller for å si det på en litt annen måte: Det tenderer mot såpeskum. På plussiden bør det nevnes at skummet har en flott lysebrun farge. Selve ølet er mørkt, ugjennomlysbart og fristende. Duften er grei å relatere seg til for en som har brukt dagen til å rydde i hagen og brenne gammel kvist. Det lukter omtrent som klærne mine i det jeg kom inn etter den jobben. Med andre ord kraftig røyk. I tillegg finner jeg mørkt treverk og kaffe. Jeg antar at det finnes noe mer her, men dette er skjult bak disse kraftige duftene. Som forventet etter en så sterk røykduft er røyken absolutt til stede i smaken . Det samme er nybrent kaffe og mørkt tre. Ettersmaken består i hovedsak av det mørke treet og blir nesten litt kjedelig opp mot de kraftige opplevelsene i hovedsmaken.

KARAKTERER:
Øyne: 4
Nese: 5
Kropp: 5
Munn: 4
Total: 4,6

FAKTA:
Produsent: De Molen
Nasjonalitet: Nederlandsk
Kjøpt: Valken
ABV: 8,2 %
Volum: 0,33 l
Pris: 52,20
Literpris: 158,18

12-48-435

Legg igjen en kommentar

