Rodenbach, Grand Cru (6,0%)

Jeg lite erfaren på området surøl, men prøver å tilegne meg litt kunnskap og erfaring fra tid til annen. I den forbindelse regner jeg det som naturlig å teste en av dem

Flott rødbrun farge med tett og fint skum. Det som for meg kjennetegner surøl, halvmodne stikkelsbær, er selvsagt på plass. Her i en frisk og behagelig variant. Den har følge av epler. Den nordiske varianten og heller ikke disse helt modne. Smaken er forholdsvis rund. I alle fall når en tar utgangspunkt i at dette er en surøl. Jeg finner plommer, epler og selvsagt de tilbakevendende stikkelsbærene, men også et hint av sitrus.  Det siste i rettning blodappelsin. Ettersmaken følger greit opp uten å tilføre noe nytt
Konklusjon: Surøl er spennende. Jeg skal utforske området mer og håper andre ølinteresserte tenker i samme baner.

KARAKTERER:
Øyne: 5
Nese: 4
Kropp: 5
Munn: 4
Total: 4,4

FAKTA:
Produsent: Rodenbach
Nasjonalitet: Belgisk
Kjøpt: Vinmonopolet
ABV: 6 %
Volum: 0,33 l
Pris: 39,90
Literpris: 120,91

12-70-457

Legg igjen en kommentar

