Bryggeriet Refsvindinge, Mors Stout (5,7%)

Sort og så vist gjennomlysbar med tett og fint lyse lyse brunt skum som legger seg litt raskere enn jeg foretrekker. Førsteinntrykket er at det lukter mer engelsk ale enn stout. Dette baserer jeg på duft av lyng, grønnsaker og tørket gress. Under dette finner jeg litt av dufter jeg forventer av en stout. Kald kaffe, et hint av melkesjokolade og noe som minner om lær, men ikke helt er det. Smaken gir et hint om at det her har vært tilført noe melkaktig og det er egentlig denne melkeatige smaken som trer mest frem. Bak dette finner jeg (melke)sjokolad, kald kaffe, tørket gress og litt lyng. Ettersmaken minner om en miks av melkesjokolade og kaffe og er dermed litt skuffende.
Konklusjon: Et trivelig bekjentskap, men jeg har venner som gir meg mer igjen for jevnlig samvær.
Og damen på etiketten minner lite om de mødre jeg har møtt.

KARAKTERER:
Øyne: 5
Nese: 4
Kropp: 5
Munn: 4
Total: 4,4

FAKTA:
Produsent: Bryggeriet Refsvindige
Nasjonalitet: Dansk
Kjøpt: Aakjærs, Esbjærg
ABV: 5,7 %
Volum: 0,5 l
Pris: –
Literpris: –

12-94-483

Legg igjen en kommentar

