Hornbeer, Caribbean Rumstout (11%)

Denne ble kjøpt på en av mine mange danmarksturer dette året, men den er nå også tilgjengelig i Norge ettersom den var en del av novemberslippet på polet.
Sortere blir det ikke og det liker jeg, men det trekker litt ned at skummet minne litt for mye om det jeg kjenner igjen fra toppen av en gjæringsdunk. Duften går rett til hjertet. Lakris, rom, kaffe, malt, tørket gress og det hele serveres med et hint av salt. Med andre ord har jeg ingen problem med å koble dette mot det indiske hav og sjørøvere. Smaken er behagelig og sammensatt med rom, lakris, kaffe og lær. Det hele med et hint av sjø (salt). Dette fortsetter inn i ettersmaken, der lærsmaken tar seg av bitterheten og de andre smakene følger opp.
Konklusjon: Jeg satser på å ha et par slike liggende i ølkjelleren på hytten for  plukke frem på kjølige høstkvelder, mens jeg sitter og ser ut på Hardangerfjorden.

KARAKTERER:
Øyne: 5
Nese: 6
Kropp: 6
Munn: 5
Total: 5,6

FAKTA:
Produsent: Hornbeer
Nasjonalitet: Dansk
Kjøpt: Aakjærs, Esbjærg
ABV: 11 %
Volum: 0,5 l
Pris: 88,60 (i Norge)
Literpris: 177,20 (i Norge)

12-107-496

Legg igjen en kommentar

